Ta turen til Geitåsen og nyt den flotte utsikten!

Siden det nå er langhelger og fint vær i vente, vil vi anbefale å ta turen til skogs – det er nå det er flott i våre turløyper! Siste nytt er at vi har gjort i stand det flotte utsiktspunktet i Sandesheia.

Turløypegruppa hadde i kveld, 1. juni, dugnad i løypene fra Solsletta. Dagens mål var å rydde stien fra Slengheia til utsiktspunktet på Geitåsen. Det fikk vi til takket være innsats fra 6 ivrige dugnadsfolk.

Torgny svinger ryddesaga på kveldens dugnad.

Siden det er noen ekstra fridager nå i juni, vil vi på det sterkeste anbefale dere å ta turens til skogs! Prøv gjerne denne løypa: Start ved Solsletta – ved den gamle hoppbakken i Slengheia. Gå stien i retning Heietjønn. Etter kun 300 m kan du ta avstikkeren til Ole Høylands hule. Det er skiltet og nå også merket inn dit. En infotavle forteller den spennende historien om mestertyven Høyland. Gå deretter videre mot Heietjønn, og etter totalt halvannen kilomteter, kommer dere opp på Geitåsen. Her dukket skiltet merket «Utsiktspunkt» opp. En helt nyryddet og merket sti svinger opp til venstre og ut mot kanten til Tveidevann. Her har vi anlagt en enkel benk. Her kan dere nyte den flotte utsikten mot havet – kanskje Tveits fineste utsikt? Etter å ha nytt kaffien og nista kan dere herfra gå samme veien tilbake – eller som vi heller anbefaler: Gå videre et par hundre meter mot Heietjønn. I krysset dere kommer til da, kan dere følge merkingen mot «Tveidevann».  Videre nedover er det flere alternativer. I hvert kryss har vi satt opp kartoppslag, så det er umulig å gå seg vill!  Avhengig av hvilken vei dere velger, vil nok turen kunne bli mellom 3 og 4 kilometer. Akkurat passe for de fleste! God tur!

Dugnadsgjengen tar kaffirasten ved det flotte utsiktspunktet i Geitåsen. Den flotte utsikten er turen vært!